Styrelsemöte 2014.08.10

Protokollet sammanställt av: Carola

Närvarande: Tommy, Doris och Carola. Carola antecknade

  • Underhållet
    Kranarna i källaren – de två toaletterna till vänster – står fortfarande och rinner. Vi påminner Lars som lovat fixa det tidigare.

    Josefins dörr är fortfarande inte insatt. Dörren står hos Doris. Vi kan inte vänta längre utan kontaktar en hantverkare. Doris har åtagit sig det.

    Takpannorna måste åtgärdas före vintern. Vilken typ av tegel behövs – vanligt tvåkupigt lertegel? Kan Lars svara på det? Sedan efterlyser vi begagnat tegel i byn.

  • Ekonomi
    På kontot finns nu ca 26 000. Faktureringar är på väg in.
    Bidragen från Kulturen och samarbetet med Boda hembygdsförening kommer att öka något och ge oss lite mer intäkter

  • Fredagsdanserna
    Spelmanslaget har beslutat att minska antalet danser per termin från fyra till tre. Så decemberdansen och februaridansen går bort.

    Närmast ligger dansen 5 september. Gunnar Brandin kommer att bidra med pausmusiker som vanligt. Doris sköter inköpet. Smörgåsbröd finns i frysen.
    Tommy kontaktar Geine Edénius om medel för golvet (som kan ha blivit vattentvättat efter senaste uthyrningen) och ber henne att provdansa.
    Vem anmäler sig att ordna funktionärer?
    Vem åtar sig att baka (eller be någon baka) kaka / bullar?

  • Puberna
    Närmast ligger puben 30 augusti. Som tema diskuterade vi allt från kräftor och sill till italienskt. Det blev italienskt. Så ITALIENSK BUFFET (pasta med olika röror, grissini, oliver mm) med influenser från Toscana, Umbrien, Kampanien… med viner som passar till + öl förstås. Med italiensk musik på låg nivå när gästerna kommer, med dukning i rött, grönt, vitt. Utan dessert, men med goda italienska ostar som avslutning. Starkt kaffe (espresso klarar vi inte till 60 pers) med liten konfektbit(?) efteråt. Och med frågesport om italiensk mat, historia, geografi, politik, musik osv.

  • Priset höjer vi till 150:-. Affischerna går ut 13-15 aug, senaste anmälningsdag 25 augusti.

    Carola gör layout på affsicherna, Tommy skriver ut.
    Vem kan åta sig att distribuera (i brevlådorna i Ovanmyra och på tavlorna i Solberga, Västanå och Lenåsen)?
    Doris och Lars ansvarar för maten (handla och laga). Doris bakar italienskt.
    Vem ansvarar för dukningen?
    Carola ansvarar för frågesporten.
    Tommy ansvarar för bakgrundsmusik.

  • Nästa styrelsemöte
    Söndag 19 oktober kl 10.00

 Skriv ut